עלון השבת של תנועת 'העבודה' היה בבית הכנסת שלכם?

איתי גדסי 3 Comment on עלון השבת של תנועת 'העבודה' היה בבית הכנסת שלכם?

העלון החדש נקרא "שיחת השבת" ובתוכו מאמרים והלכות, מאמר מהרב הראשי לשעבר יצחק הרצוג, סיפור על הבבא סאלי וטורים עם חברי הכנסת. חברות הכנסת רויטל סויד ורחל עזריה בטורים אישיים אחת על אחת

21:52
30.04.24
אבי מימרן No Comments on ח"כ שמחה רוטמן: "אנחנו ברגע של להיות או לחדול"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

קרן ברל כצנלסון של תנועת 'העבודה' הוציאה עלון חדש לשבת שיופץ בבתי הכנסת ובקיבוצים.

העלון החדש נקרא "שיחת השבת" ובתוכו מאמרים והלכות, מאמר מהרב הראשי לשעבר יצחק הרצוג, סיפור על הבבא סאלי וטורים עם חברי הכנסת. חברות הכנסת רויטל סויד ורחל עזריה בטורים אישיים אחת על אחת.

בקרן ברל כצנלסון הסבירו "השקנו את העלון הראשון בחרדת קודש, אנו מבקשים במסגרתו ליתן ביטוי של אמת לחיבור הרוחני והערכי שיש במקורותינו עם ערכים מופלאים של אחדות ישראל, ציונות, צדק חברתי, בניית חברת מופת, סבלנות, דמוקרטיה, מתינות, דרך ארץ וכבוד האדם – ערכים שהם בנשמת אפה של האומה, ושל חיינו בעבר, בהווה ובעתיד.

"דור מחדש ויוצר איננו זורק אל גל האשפה את ירושת הדורות. הוא בוחן ובודק, מרחיק ומקרב ויש שהוא נאחז במסורת הקיימת ומוסיף עליה, ויש שהוא יורד לגלי גרוטאות, חושף נשכחות, ממרק אותן מחלודתן, מחזיר לתחייה מסורת קדומה, שיש בה להזין את נפש הדור המחדש."

דברים אלו שנכתבו ע"י ברל כצנלסון ז"ל – ממחדשי היישוב העברי ומנהיגי הציונות ותנועת הפועלים- בעיתון דבר ב י"ד באב תרצ"ד, 1934 במסגרת מאמרו "מקורות לא אכזב" אשר עסק בחשיבות הקיימת בציון ט' באב, מבטאים את הקשר העמוק שקיים בין מסורת ישראל למהפכה הציונית.

14317437_837876412978543_373748581858803492_n



3 תגובות

מיין תגובות
  1. 3

    חחחחחח
    תביאו את העלון המלא!..

  2. 2

    אין על קול חי.כל איש צוות ממש מחיה אותך. ממש כל הכבוד תמשיכו ככה. כי קול חי תמיד איתי

  3. 1

    הם בתהליכי חזרה בתשובה אמיתיים או כמו לפיד וחבר מרעיו עם הפרשת חלה תפילין וכותל מעניין…